Thursday, July 16, 2009

ULANG TAHUN KE 9


Sedar tak sedar esok dah masuk 9 tahun saya bekerja di sharikat yang saya bekerja sekarang. Alhamdulillah berkat kesabaran dan kerjasama dari kawan-kawan juga pekerja-pekerja saya, Inshaallah saya akan melangkah ke tahun ke10 bekerja bermula dari Sabtu 18 Julai 09.Sudah banyak perubahan berlaku pada diri saya sepanjang bekerja di sini.Usia dah tentu 9 tahun meningkat.Berat badan pun ader sikit.Tapi yang paling penting adalah pengalaman kerja dan keupayaan menanggung kehidupan dengan baik,amat saya shukuri.Sekali lagi. Alhamdulillah.
Kebetulan pula hari ini,16 julai 09 Boss baru dari Jepun datang melawat.Mr Hedekuni yang baru dilantil menjadi ''Shacho'' macam CEO lah,datang ke sini buat kali pertama. Dalam ucapan yang di beri pagi tadi, saya mengambil kesempatan untuk memotivasikan diri sendiri untuk terus bekerja dengan lebih baik.

Saya perasan pagi tadi waktu minum di kantin,ramai pekerja wanita datang bekerja ber ''touch up''hari ni.Mungkin sebab ada visitor,gerak hati saya.Tapi selalunya tak macam ni atau tak seketara kali ini. Tapi setelah saya lihat sendiri wajah Boss baru kami tu,baru saya faham mengapa ramai yang pasang ''light makeup''.Memang handsome Jepun tu,tambah pula masih 30an.Dan yang penting, belum kahwinnn!!!Manalah tahu luck sebaik Cinderella....dapat kahwin dengan Boss besar...Just kidding OK,kepada rakan sekerja wanita saya,jangan marah...nanti kena jual!!



OK lah. Boss pun dah beri beberapa pesanan kepada semua pekerja untuk terus bertahan dan mengatasi segala masalah di musim kegawatan ekonomi ini.Saya harap rakan-rakan dan saya akan terus berusaha,memberikan tenaga dan fikiran,agar kita sama-sama dapat melewati
masa-masa sempit ini ke hari-hari yang lebih sebok,banyak OT dan dengan secara tidak langsung pendapatan kita akan bertambah.Akhir kata! KITA BOLEH!!!


Apolak kono yang sorang ni ontah?? Orang lain angkek tangan, dio pi dok mencangkung plak??

2 comments:

  1. ..masih ada gelombang biru ..oppsss..biru bkn sebrg biru nampaknya..anyway all the best all warga Kokuyo for the new shacho and to my dearest omedeto coz still there...

    ReplyDelete
  2. Ike kering kerah ekoJuly 17, 2009 at 12:37 PM

    Tapi ni buke gelombe biru Haji Derih ning... habih lamo doh hok tu...hok ni biru mudo....chu gak tenggok mollek...laing,laing...mace langit ngang bomi tikkah!!

    ReplyDelete